Hipomani Nedir? Belirtileri Nelerdir?

Duygudurum bozuklukları arasında yer alan hipomani nedir? Kişinin ruhsal durumunun sürekli bir şekilde değişiklik göstermesine hipmonani denir. Bu tür bir duygudurum bozukluğu yaşayan kimseler çoğunlukla kendilerini çok heyecanlı ve enerji dolu olarak görür! Peki hipomani belirtileri nedir? Manik ve hipomanik nedir? İşte hipomani konusunda merak edilenler!

Hipomani Belirtileri Nelerdir?

Günümüz koşullarında hipomani söz konusu olduğunda karşımıza aşağıdaki belirtiler çıkar:

• Çok az uymuş olmaya rağmen aşırı enerjik olma durumu
  • Aşırı fikir uçuşmalarıyla birlikte yaşamın içinde aktif hareketlilik
  • Aşırı, kesintisiz ve yüksek sesli olarak koşuşma isteğinin belirmesi
  • Dikkat dağınıklığıyla birlikte sürekli olarak fikir karmaşıklıklarının yaşanması
  • Riskli sporlar yapmak konusunda ve kötü sonuçlanacak etkinliklere katılmak konusunda istekli olmak

Sıraladığımız hipomani belirtilerinden sadece bir tanesinin görülüyor olması; bu tür bir duygu durum bozukluğunun var olduğu anlamına gelmez. Sıralanan belirtilerle birlikte ani öfke patlamaları, neşeli ve taşkın bir ruh halinin belirmesinin hipomani rahatsızlığını akıllara getirdiğini rahatlıkla ifade edebiliriz.

hipomani nedir

Bireyin hem psikolojik hem de bedensel olarak kendisini enerjik hissetmesine paralel olarak kendini aşırı beğenme durumu da hipomani rahatsızlığının belirtileri arasında yer almaktadır. Bu tür duygu bozukluklarında manik ve hipomanik kavramları da karşımıza çıkar! Peki manik ve hipomanik nedir? İşte yanıtı!

Manik ve Hipomani Nedir?

Manik ile hipomanik duygu bozuklukları birbirleriyle sıklıkla karıştırılmaktadır. Bundan dolayı manik ve hipomanik nedir? Sorusu da sıklıkla dillendirilmektedir. Bireyin aşırı neşeli veya aşırı öfkeli olma durumu söz konusu olduğunda manik duygu bozukluğu akıllara gelmektedir. Mani rahatsızlığında kişinin karakterinde taşkınlık durumu mevcuttur. Hipomani ise esasında mani rahatsızlığının daha ılımlı hali olarak tanımlanır. Yani hipomanide de duygu taşmaları mevcuttur. Ancak hipomanide ki duygu taşmaları manik rahatsızlığında olduğu kadar keskin değildir.

Hipomani Geçer Mi?

Hipomani ömür boyu sürme olasılığı yüksek bir duygu durum bozukluğu olarak bilinir. Hipomaninin tedavi süreci de hastadan hastaya değişiklik göstermektedir. Kimi hastalarda birkaç hafta ya da birkaç aylık bir tedavi sonrasında hipomani şikayetleri belirgin olarak azalmaktadır. Kimi hastalarda ise ömür boyu tedavi gereksinimi ortaya çıkmaktadır.