Obsesif Kompulsif Bozukluk Testi Nedir?

Öncelikli olarak obsesif kompulsif bozukluk testi nedir? Sorusuna yanıt vermek yerine obsesif kompulsif bozukluk nedir? Sorusuna yanıt vermek daha doğru olacaktır. Peki obsesif kompulsif bozukluk nedir? Temelde tekrarlanan eylemleri içeren bir duygu bozukluğudur. Zihinde tekrar edilen düşüncelerden kaynaklı olarak eylemlerin de tekrar edilmesine dayalı olan bir takıntı hastalığı olarak karşımıza obsesif kompulsif bozukluk çıkar!

Halk arasında genellik takıntı hastalığı olarak tanımlanan bu psikolojik rahatsızlık; hayatın akışına da etki etmektedir. Bu tür bir sorunun içerisinde yer alan bireyler; rahatlamak için birtakım tekrarlayıcı durumların içine kendilerini iterler. Birey elleri temiz olduğu halde ellerini sıklıkla yıkama gereği hisseder. Bu durum da süreklilik arz ettiğinde takıntı hastalığı da kendini iyiden iyide hissettirmiş olur. Şimdi takıntı hastalığı testi nedir? Sorusuna yanıt verelim! İşte ayrıntılar!

İşte Obsesif Kompulsif Bozukluk Testi

Bireyin günlük hayattaki davranış biçimlerini gözlemlemeye dayalı bir özelliğe sahip olan obsesif kompulsif bozukluk testleri, soru cevap yöntemine dayanmaktadır. Takıntı hastalığı olanlar bu teste verdikleri yanıtlar sayesinde takıntı düzeylerinin ne ölçüde geliştiğini de öğrenebilirler. Soruların yanıtları genellikle ‘’evet’’ ya da ‘’hayır’’ şeklinde şıklı olarak sorulmaktadır. Hastalığın teşhisini kolaylaştıracak olan soruların hastalara sorulması sonrasında alanında uzman olan psikologlar bu test sonuçlarını yorumlamaktadır. Böylece takıntı testi sayesinde bu hastalığın etkili bir düzeyde tespiti de mümkün olmaktadır. Bununla birlikte takıntı hastalığının birtakım belirtilerinin bulunduğunu ifade etmek de mümkün olmaktadır. İşte takıntı hastalığının belirtileri!

Obsesif Kompulsif Bozukluk Testi Nedir?

Takıntı Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Elbette ki takıntı hastalığının birtakım belirtilerinin bulunduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz. Bu kapsamda takıntı hastalığının belirtilerinin aşağıdaki gibi sıralanması da mümkün olmaktadır:

• Sürekli olarak hata yapmaktan korkma hali
  • Simetri, düzen ve kusursuzluk ihtiyacı hissetme
  • Mikrop ya da pislik bulaşmasına dair aşırı korku durumu
  • Başkalarına zarar vereceğine dair korku hissinin yaygınlaşması
  • Sosyal olarak rezil olmaktan ve günahkar bir düşünce içerisinde yer almaktan korkma

Obsesif Kompulsif nasıl yendim diyenler sıraladığımız bu belirtilerden kurtulan kimselerdir. Dolayısıyla takıntı hastalığının bertaraf edilmesinde obsesif kompulsif bozukluk testi son derece etkilidir!