Psikiyatri Nedir, Psikiyatri Psikolog Farkı, Psikolojik sorunların tedavisi nasıl olur, Anksiyete nedir, Doktor tavsiyeleri, psikolojik rahatsızlıklar

Hemen hemen her kes gibi bizler de mutlu, huzurlu ve iyi durumda olmak isteriz. Sorunumuzun ve stresimizin olmasını bile istemeyiz. Bahçelievler Psikolog olarak bunu biz bile istiyor ve gelişen hayat şartları nedeniyle gerçekleştiremediğimiz durumlar bile olabiliyor. Hatta filozoflar da bunun için oldukça fazla görüş ortaya sunmuşlardır. Mutluluk tanımı yoğun bir şekilde tartışılsa da asla ortak bir noktaya varamamışlardır. Fakat benzer tanımlar olduğunu söyleyebiliriz. Kimisi acıdan uzak kalmak, acı çekmemek, gamsız olmak, olaylardan zevk almak, neşeli olmak gibi farklı şekillerde açıklamışlardır. Filozoflarda da olduğu gibi bizlerde de farklı tanımlar olabilir.

Mutluluk konusu farklı farklı pek çok kişi, topluluk tarafından tartışılmış konulardan bir tanesidir. Günümüzde modern uygarlıklar olarak eskiye oranla daha fazla ve farklı problemler yaşabiliyoruz. Yenilen yiyeceklerden başlayarak, solunan hava, internet içerikleri gibi etkenler ile birlikte mevsimsel etkilerde psikolojiyi farklı yönlerden etkileyebilmektedir.

Her kes zaman zaman bıkmış, tükenmiş, sıkkın, endişeli ve sinirli olabilir hatta motivasyonunu kaybeder olumsuz düşüncelere boğulur. Bunlar problemin üstüne gidilmesi ve çözülmesi için vücudun verdiği doğal tepkilerdir. Fakat eğer ki bu durum aşırıya kaçıyor ve sürekli devam ediyor ise yaşamı etkileyen unsurlar arasındaysa artık hastalık diyebiliriz.

Bazı durumlar için hastalık demeden önce asıl dikkat edilmesi konu olayın varlığıdır. Örneğin sürekli stres altında hissediyorsak mevcut stresi bize sağlayan şeyin çözümlenmesi gerekmektedir. Bazı durumlarda kişi bu problemlerin üstüne gitmek yerine stres çekmeyi kabul eder ve durum o kadar kötüleşir ki problemlerin üstüne gitmeye bile cesaret edememeye başlar. Böyle durumlarda doktor yada psikolog yardımı gerekebilir.

Bazı durumlar hastalık gibi görünse de sorun aslında öyle değildir. Örnek vermek gerekirse stres altında hissediyorsa o an bizi strese sürükleyen şeyin üzerine gidip çözümlememiz gerekmektedir. Stresi oluşturan problem çözüldükten sonra kişi stres den arınıp aksine mutluluk ve zevk duyacaktır. Fakat bazen öyle bir hal alır ki problemin üstüne gitmektense kişiler stres çekmeyi göze alır. Hatta problemlerin üstüne nasıl gideceğini bile bilemez. Bu gibi durumlarda istanbul psikolog hizmeti içerisinde Bahçelievler Psikolog hizmeti almanızı öneririz.

bahçelievler psikolog

Bahçelievler Psikolog

Son dönemlerde dünyada da olduğu gibi ülkemizde de çeşitli psikolojik hastalıkların artışından söz edebiliriz. Türkiye de başta İstanbul olmak üzere çeşitli büyükşehirler ve diğer şehirlerde bu tür mental problemlerin arttığını söyleyebiliriz. Bunlar internet kullanımı, sosyal medya, teknoloji bağımlılığı nedeniyle asosyallik, yiyecek veya içecek besinlerinin içindeki genetiği ile oynanmış yada katkı ürünleri gibi pek çok unsuru sıralayabiliriz.

Bu tarz problemler kişileri depresyon, panik bozukluğu, sosyal fobi, yeme bozuklukları, obsesif kompulsif bozukluk, hiperaktivite, dikkat eksikliği ve anksiyete gibi pek çok mental problemlere yönlendirebilir.

Bahçelievler Psikolog bu tür rahatsızlıklarda ve mental problemlerde sık görülen psikolojik rahatsızlıklar en başta olmak suretiyle her problemde psikolojik rahatsızlıklar üzerine terapi vermekteyiz. Gereken durumlarda ise sevk etmekteyiz.

istanbul psikolog
bahçelievler psikolog

Psikolojik Tedavi

2 haftadan uzun süren belirtiler hastalık boyutunu almıştır. Tedavi gerektirir. Bu tür problemlerde psikologlar ile iletişime geçmenizi öneriyoruz. Çünkü günümüzde bir çok psikolog doğrudan ilaçlı tedavi vermektedir. Oysa çoğu rahatsızlık ilaç tedavisine gerek kalmadan psikolojik danışmanlık alarak rahatlıkla problemine çözüm bulabilmektedir.

Psikolojik rahatsızlıkların tedavisi için terapi yöntemleri ya da ilaçlı tedaviler kullanılmaktadır. Bende bir şey yok, ben iyiyim, bana bir şey olmaz gibi söylentiler sizin için pozitif olsa da tek başına yeteri kadar etkiyi göstermediği gibi yeterli etkiyi göremediğiniz için zamanla sizi daha da kötü bir ruh durumuna sürükleyebilir. Çünkü bana bir şey olmaz derken yavaşça durumu kabullenmeye başlarsınız. Çünkü problem kendinize güvenmemiz değil sahip olduğunuz mental problemin başka problemlere dayanmasıdır. Psikolog eşliğindeki uygun terapiler ve yaşam tarzı düzenlemesi ile bu tür problemlerden kurtulmanız mümkün. Bu nedenden dolayı bu tür mental problemlerden muzdaripseniz sizlere önerimiz hemen bir psikolojik destek almanız olacaktır.