Ruh Sağlığı ve Hastalıkları

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hakkında

İnsan hayatının kalitesi ve genel refahı adına ruh sağlığı çok önemlidir. Ruh sağlığı ve hastalıkları hakkında bilgi edinmek, gerekli tedbirleri almak gerekir. Beden sağlığını tanımlamaya göre ruh sağlığını tanımlamak çok daha zordur. Anne karnından ölüme kadar geçen süre, ruh sağlığı kapsamına girmektedir. Ruh hastalıkları hakkında bilgi edinmeden önce ruh sağlığının ne anlama geldiğini bilmek gerekir.

Kişinin psikolojik ve duygusal olarak iyi oluşunu ruh sağlığı ifade eder. Kişinin mutlu ve sağlıklı bir yaşam sürmesi iyi bir ruh sağlığın sahip olmakla alakalıdır. Ruhu sağlıklı olan kişiler yaşamın zorluklarıyla daha kolay başa çıkar. Dayanıklılığı yüksek olanlar genellikle ruh sağlığı yerinde olan kişilerdir.

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Belirtileri

Kişinin sosyal refahı, duygusal ve psikolojik ferahlığı ruh sağlığını ifade eder. Sinir hastalıkları kişinin ne düşüneceğini, nasıl davranacağını ve nasıl hissedeceğini etkilemektedir. Sağlıklı kişiler stresle kolaylıkla başa çıkar, insanlarla olan ilişkileri kuvvetlidir, kimle nasıl ilişki kuracağını iyi bilir, doğru seçimler yapar. Ruh sağlığı çocukluktan ergenliğe, ergenlikten yetişkinliğe kadar hayatın her aşamasında önemli rol oynar.

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları

Ruh hastalıkları psikiyatri olarak da isimlendirilir. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ruh sağlığının tanımını yapmıştır. Dünya Sağlık Örgütü ruh sağlığını şöyle tanımlamaktadır; kişinin hayatın stresiyle başa çıkabileceği, yeteneklerini ortaya çıkarabileceği ve topluma katkı sağlayabileceği refah durumudur. Ruhsal hastalıklar bazı belirtilerle ortaya çıkmaya başlar. Belirtilerinden bazıları şunlardır;

• Yemek veya uyuman çok fazla veya çok az olması
  • Olaylardan ve insanlardan uzaklaşma
  • Enerjinin çok düşük olması veya hiç olmaması
  • Duyusal olarak hiçbir şey hissetmeme
  • Birden çok fazla fiziksel hastalık hissetme
  • Umutsuz ve çaresiz hissetme
  • Unutkanlık, kafa karışıklığı ve dağınıklık, endişe ve korku hali
  • Kendine veya başkalarına zarar verme düşüncesi

Ruhsal Hastalıklar Nelerdir?

Kişilerin ruh sağlığı ve hastalıkları oluşumunda farklı nedenler söz konusudur. Genler, beyin kimyasalı, travmalar, istismarlar, ailedeki akıl sağlığı sorunları ruhsal sorunların oluşumunda etkilidir. Ruhsal hastalıkların çeşitleri oldukça fazladır. Anksiyeteden depresyona, panik ataktan obsesif kompulsif bozukluğa, alkol madde bağımlığından şizofrene, Psikotik bozukluklardan dürtü kontrol bozuklukları kadar çok fazla çeşitliliğe sahiptir. Hastalığın çeşidine göre uzman tarafından teşhis ve tedavi uygulanması gerekir.