Takıntı Hastalığı Testi Nedir?

İnternetteki bazı adreslerde takıntı testleriyle karşılaşmaktayız. Birçok kişi bu testleri yapmaktadır. Takıntı hastalığı testi yaparak insanlar takıntılarının farkına varmayı amaçlarlar. Yapılan bu testlerin tıbbi bir anlamı yoktur. Genellikle farkındalık oluşturmak için yapılır. İnsanların bazılarında çeşitli takıntılar vardır. Tekrarlanan düşünce ve davranışlar döngüsüne hapsolmak obsesif kompülsif bozukluk olarak isimlendirilir. OKB olarak kısaltılan takıntı hastalığı anksiyete türü bir rahatsızlıktır.

OKB sorununa muzdarip olanlar korkular, devamlı yenilenen düşünceleri ve kontrol edemedikleri davranışlarından dolayı huzursuzdur. Takıntı hastalığı olan kişiler düşüncelerinin ortaya çıkardığı rutinleri veya ritüelleri acil olarak yapma ihtiyacı hissederler. Obsesif kompülsif bozuklukların oluşmasında farklı nedenler etkilidir. Takıntı hastalığı neden olur sorusunun cevabı kişiden kişiye farklılık arz eder.

Takıntı Hastalığı Testi ve Belirtileri

Takıntı hastalığına sahip olanların zihinlerine istemeden bir takım düşünceler, duygular ve imajlar gelir. Örneğin; kişinin elleri temiz olmasına rağmen ellerinin pis olduğunu düşünür ve devamlı yıkama ihtiyacı hissederler. Zihne gelen takıntılı düşüncelerden dolayı kendini rahatlatıcı ve tekrar eden bazı davranışlar sergilemek zorunda kalırlar. Takıntı hastalığının bazı belirtileri vardır. Takıntı hastalığı belirtileri ile kişi kendinde baş gösteren rahatsızlığın farkına varabilirler. Belirtiler arasında şunlar vardır;

• Mikrop, pislik ve virüs bulaşmasından aşırı korkma
  • Başkasına zarar verecek bir şey yapmaktan korkma ve sakınma
  • Rezil olmaktan, hata yapmaktan, sosyal çevre tarafından kabul edilmeyecek şekilde davranmaktan korkma
  • Kusursuzluk, simetri ve düzen ihtiyacı duyma
  • Sürekli güvence arama ve aşırı kuşku
  • El sıkışmama, tokalaşmama
  • Ütü, ocak, kapı gibi şeyleri devamlı kontrol etme ihtiyacı
  • Devamlı duş alma ve elleri yıkama
  • Belli sıraya göre yemek yeme
  • Değeri olmayan şeyleri toplayarak biriktirme
  • Bazı şeyleri belli sayılarda yapma

Takıntı Hastalığı Nasıl Tedavi Edilir?

OKB yani takıntı hastalığı olanlar için laboratuvar testi yapılmamaktadır. Hastalığın teşhis ve tespitini uzman doktorlar yaparlar. Kişinin rutin olarak tekrarladığı ritüellere ayırdığı zaman ve belirtileri dikkate alan doktor teşhiste bulunur. Takıntı hastalığı testi ile tanı konulamaz. Testler tanı koymak için tek başına yeterli değildir. Takıntı hastalığı kendi kendine geçmez. Mutlaka bir uzman desteği almak şarttır. Tedavi için en fazla uygulanan iki yöntem vardır. Tedavi yöntemleri; Bilişsel Davranış Terapisi ve ilaç tedavisidir.